20 Ekim 2012 Cumartesi

TURŞU DİYARI

 Merhabalar görüşmeyeli çok zaman oldu.Ben bi ara kayıplara karıştım farkındayım ama elden bişey gelmiyor çocukların okul süreci, adapte olma durumu derken blogumu çok ihmal ettim neyse bomba gibi karşınızdayım.Sakın boş durduğumu düşünmeyin yine sizinle neler paylaşıcam neler.Şimdi size kış için hazırladığım turşumu paylaşmak istiyorum.Öncelikle salatalıklar bir güzel yıkanıyor...
 Ardından yeşil domates ve keleklerde yıkanıyor vee bi farklılık....
 Domates,yeşil biber,maydanoz,sarmısak,sirkeve tuzun olduğu bi karışım hazırladım.Tüm malzemeyi doğruyoruz.Domateslerin kabuklarının alınmasına gerek yok yani ben almadım.Hepsini bii güzel harmanlıyoruz.Bundan sonraki işlem daha kolay...
 En alt bölüme salatalık,domates ve keleklerden oluşan tek bir sıra üzerine hazırladığım karışımdan bol miktarda koydum,yine salatalık,kelek ve domateslerden oluşan ikinci sıra ve domatesli karışımdan koydum. Bu şekilde malzemeler bitene kadar aynı işlem yapılıyor en son suyunu hazırlamak için kaynar suya tuz ayarı yaparak suyunuda ilave ediyorum vee ağzını sıkıca kapatıp olmasını bekliyoruz.Bu turşu tahminen diğer turşulardan daha çabuk sürüde oluyor.Malzeme miktarı vermedim çünki ölçüye göre kullanılacak malzeme değişir.Ben 5 kilo salatalık,1 kilo kelek ve 2 kilo domates kullandım iç bölümünü hazırlarkende 5 kilo domates,2bağ maynanoz,5 veya 6 baş sarmısak vesanırım1 buçuk kiloda sivri biber kullandım ama bayaa bereketli oldu kacaman bi kabın hepsi turşu oldu.Deneyin harika oluyor.
 Şimdi dolma biber turşumuza gelelim.Efendim öncelikle biberlerimizi ayıklıyoruz.İçinin resmini çekmeyi unuttum.Kusuruma bakmayın anlatma bölümüne geçeyim.Öncelikle lahanayı kapuska yemeği yaparken doğradığımız gibi doğruyoruz.Havuçları rendeledim,kırmızı biberleride küçük küçük doğradım.Yeşil biberleride çekirdeklerini çıkarmadan halka halka doğruyoruz.Maydanoz ve naneyide çok küçük olmayacak şekilde doğruyoruz.Sirkesine ve tuzunu koyup harmanlıyoruz vee hemen doldurmaya başlıyoruz çünki sirkenin etkisiyle malzemede çökme olabilir haaa bu arada ben patlıcanlarıda kaynar suda haşlamaya bıraktım.Patlıcan turşusuna bayılıdım bu arada.Biberleri doldudurken bastıra bastıra doldurdum hem çıkma olmasın diye bide üzerine bişeyle kapatmadım.Doldurma işlemi bitince turşuyu dolduracağım kapa sırayla dizdim.Su ayarlamasınıda yapıp ağzını sıkıca kapatıyoruz.Süper oluyo muhakkak deneyin derim.
Patlıcanlar karnı yarık yapar gibi alaca soyulup ortası kesilip haşlandıktan sonra biber dolması için hazırladığım içten kullandım.Arasına doldurdum ama ben bağlamadım annaecim bunu bağlayarak yapardı bağlamanızı öneririm.Dünde canım arkadaşım fatma benim turşuları görünce malzemesini almış beni çağırdı onada kurduk keşke makinamı alsaydım foto çekmeyi düşünemedim ama onun patlıcanlarını bağladık.Sırayla dizdim üsteki boş kalan bölümede lahana koyuverdim.Su ayarlamasınıda yaptıktan sonra turşuyu kapattım.Ben biraz patlıcanı yumuşak sevdiğim için iyi haşladım herkes istediği kıvamda haşlayabilir.Vaybe bitti.Yoruldum valla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir mutluluk boncuğu